Son dönemlerde cep telefonu fiyatlarında aşırı yükselmeler görülmeye başlandı ve cep telefonu alışlarında taksit sayısında kısıtlanmaya gidildi. Cep telefonuna ihtiyacı olan ancak kredi kartları ile istedikleri taksit sayısı ile satın alamayanlara kolaylık sağlamak için operatör firmaları faturalı cep telefonu hatlarına tanımlı uygun seçeneklerle müşterilerinin istedikleri telefonlara sahip olmalarını sağlıyorlar. Bankalardan kredi çekme imkanı olmayan kişilerin telefon hattına tanımlanmış olan puan durumu kontrol edilerek müşterinin puan durumuna göre hangi telefonu alabileceği tespit ediliyor. Bu hususta telefon hattınızın puanı oldukça önemli olmaktadır.
Puan Hesaplaması
Birikmiş paranız yok ve kredide çekemiyorsunuz ama cep telefonunuzu değiştirmek zorundasınız, yapmanız gereken operatörlerle görüşerek, kullanmış olduğunuzu faturalı hattınızın puanını hesaplatmak ve alabileceğiniz telefon seçeneklerini değerlendirmenizdir. Telefon hattı puanınız, hattı kullanma süreniz, adınıza kayıtlı tüm hatlarınızla ilgili faturalarda ödeme durumunuz puanınızı etkileyecektir. Tüm faturalarınızı gecikme olmadan cezasız olarak yatırdığınızda puanınız yüksek olacaktır. TTNET kredi puan hesaplamasında son 6 ay içerisinde yapılan fatura ödeme hareketlerine dikkat edilir. Puanınız yetersiz ise faturanıza tanımlı olarak taksitli telefon alamazsınız.
Kaç Puana Telefon Alınır?
Cep telefonu sahibi olabilmek için hattınızın puanını öğrenmeniz gerekir. Puanı öğrenebilmek için operatör merkezlerinden birisine giderek müşteri temsilcisine sorgulatabilir ya da operatör müşteri hizmetlerini arayarak öğrenebilirsiniz. Hattınızda birikmiş olan puanlar 1 puan 1 TL olarak değerlendirilir. 2000 puanı olan bir müşteri 2000 TL değerinin altındaki tüm telefonları satın alabilir.
Alacağınız telefonun değeri operatör tarafından belirlenen taksit sayısına göre aylık ödemeniz gereken telefon parası her ay faturanıza ek olarak yansıyacaktır. Siz telefon faturanızı ödeyerek almış olduğunuz telefonu kullanabileceksiniz. Faturalı hattınıza tanımlı cihaz satın alma işlemleri 6 ay ile 12 ay arasında geri ödemeli bir sistem olarak uygulanmaktadır. Belirli dönem aralıklarında uygulanan bir kampanya değildir.
Puan Yükseltilebilir mi?
Operatör firmasının puan yükseltme gibi bir uygulaması yoktur. Puanlarınız tamamen, abonelik yaşınız, düzenli ödemeleriniz, borç durumunuza göre yüklenmektedir. Hattınızın puan artışı düzenli ödeme ve ödenen fatura tutarına göre olacaktır. Operatör hattınızda birikebilecek puan üst sınırını en fazla 6000 puan olarak belirlemiştir.
Vodafone faturalı hatta kredi yazımızı okuyun.
Puan sistemi olduğunu bilmiyordum teşekkürler
Puan biriktirmeye başlicam sanırım
İçerik için teşekkürler
Bankalardada buna benzer bir sistem var sanırım
Faturalı hatta geçsem iyi olucak gibi teşekkürler.
Bilgilendirici bir içerik olmuş bankalara göre
Hattımı daha dikkatli kullansam iyi olucak
Babamda faturalı 10142 puanı var ama yeterli değil diyor neden olabilir?